חב"ד במאבק חובק עולם • בית משפט אמריקאי קנס את רוסיה על החזקת 'ספריית שניאורסון'

    שלמה ריזל | צילום: מאיר אלפסי No Comments on חב"ד במאבק חובק עולם • בית משפט אמריקאי קנס את רוסיה על החזקת 'ספריית שניאורסון'
    8:01
    07.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית אמריקאי חייב את ממשלת רוסיה לשלם סך של 45 מיליון דולר על החזקת ספריית שניאורסון, לאחר שרוסיה לא משתפת פעולה עם הרשויות האמריקניות. ההחלטה מהווה חלק מהליך ארוך שנים בו תובעים בחב"ד את העברת הספרייה לידי החסידות.

    משרד התרבות הרוסי קיבל החלטה "לא להשתתף" במשפט המתנהל בארה"ב נגד המשטר הרוסי בשל גניבת "ספריית שניאורסאהן" והלאמתה בידי הקומוניסטים והמשך החזקתה ברוסיה בידי משטר פוטין. לדברי הרוסים הספריה היא חלק ממכבי צאן ברזל של הפדרציה הרוסית, זאת למרות שהיא התאימה אותה מהאדמו"ר הקודם של חב"ד, רבי יוסף יצחק לאחר שאסרה אותו בעוון לימוד תורה.

    לפרשת הספרייה ישנם השלכות בינלאומיות, והיא מהווה עוד נקודת עימות במאבק הממושך בין רוסיה לארה"ב. גם חסידות חב"ד נקרעת בין הצדדים, כשמצד אחד, אנשי החסידות בברוקלין מנהלים את המאבק להשבת הספרייה, ומאידך, לחב"ד יש פעילות ענפה ברוסיה, והיא פועלת בחסות ובאהדת הנשיא פוטין וממשלו, דבר שמחייב אותם לעמוד דווקא לצידו.

    לפני כשנה, ערך פוטין טקס, בהשתתפות בכירי חב"ד ברוסיה, בו הוא "השיב" את הספרייה לידי היהודים, כשבמהלך פיקטיבי משהו, הונחו חלק מהספרים במוזיאון שכמובן נמצא בשליטת הרשויות הרוסיות.

    בתמונה: ספר בחתימת רבי שמואל – האדמו"ר הרביעי של חב"ד שניתן על ידי הממשל למוזיאון היהודי במוסקבה, אך נחשב כרכוש הממשלה.

    תמונה (8)



    0 תגובות